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Männlich 
BeitragVerfasst: So 27. Apr 2014, 16:58 
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 Betreff des Beitrags: Linux

:dry: Ich hab ja mein neues Ubuntu....
und jetzt werde ich in diesem Thread die Probleme rein hauen die ich so habe...
dann können hier Lösungen gebracht werden!

Hatte heute das Problem das ich mit Arista
ein Film den ich runtergalden hatte der in mkv Format war umwandeln wollte...
Denn ich brauche damit ich es auf der PS3 wie Medienserver schauen kann, H264 Encoding
jetzt hatte ich die codecs aber nicht um diese Umzuwandeln...
also habe ich Gesucht und es dann auf dieser Seite gefunden

http://www.webupd8.org/2014/04/10-thing ... buntu.html

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
und
sudo apt-get install libavcodec-extra


wahren die Befehle umd die Codecs zu laden...
aber bis ich das gefunden hatte.... :wacko:

Werd in Zukunft hier meine Probleme posten, dann kann ein Freak wie Wolfsblut, Cryptet, oder Fred, mir sicher zur Hand gehen, dann brauche ich nicht 7 Stunden... habe nämlich zuerst x falsche installiert! :devil:

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Ein guter Rat ist wie Schnee. Je sanfter er fällt, desto länger bleibt erliegen und um so tiefer dringt er ein.

Simone Signoret


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Weiblich 
BeitragVerfasst: So 27. Apr 2014, 17:07 
Legende
bête
Minibildchen

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Erinnert mich an das hier :D :

Linux Hater's Blog


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Männlich 
BeitragVerfasst: So 27. Apr 2014, 17:19 
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Zum BeitragBlackened hat geschrieben:
Erinnert mich an das hier :D :

Linux Hater's Blog


:laugh:

ich finds halt extrem schade... das System ist so gut... wenn es mal läuft kriegst du es nicht mehr tod!
Aber bis es läuft... und sie sagen, ja linux ist jetzt auch für Andwender...
wenn du aber bei jedem Programm noch libs suchen musst und codecs
dann ist das nichts für Anwender...
und darum benutzen auch heute noch nur Nerds Linux... weil du musst schon wirklich extrem
viel wissen, damit du das hin bekommst!

Jetzt darf ich zum Beispiel einrichten, das meine zweite festplatte beim Startet gemountet wird...
wird sie jetzt im Moment noch nicht...

http://wiki.ubuntuusers.de/Automount

darf ich dieses Prozedere jetzt durchführen...
kein Problem habe ich in 20 Minuten erledigt, aber ein normaler Anwender?
naja ich weiss ja nicht...

______________________
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Simone Signoret


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Männlich 
BeitragVerfasst: So 27. Apr 2014, 19:42 
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Beiträge: 2318

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hab das jetzt gemacht, damit Linux automatisch mountet, muss das in die Datei /ect/fstab geschrieben werden...
die sieht bei mir jetzt so aus

# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
# / was on /dev/sda1 during installation
UUID=48d42d28-5a14-4702-bd27-6700c1d4eb0d / ext4 errors=remount-ro 0 1
# swap was on /dev/sda5 during installation
UUID=eec3ae20-2492-42ad-8c32-66d89136fa86 none swap sw 0 0
#HD2
UUID=6aa76d47-0193-400d-a454-c6c0a92142f0 /media/richard ext4 errors=remount-ro 0 0


Habe zuerst noch einen Fehler gemacht, habe als mount point /home angegeben, danach konnte ich mich nicht mehr anmelden, also musste ich das Recovery Programm starten. Da hast keine Oberfläche mehr, musst du alles mit Befehlen machen, nur eine Textzeile hast du, dann habe ich die Datei geändert /media/richard
und jetzt mountet es schön automatisch... meine zweite Harddysk :love:

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Simone Signoret


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Männlich 
BeitragVerfasst: So 27. Apr 2014, 20:38 
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Registriert: Sa 21. Dez 2013, 04:05
Beiträge: 2318

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so jetzt habe ich mein Itunes auch installiert,
heisst moc (music on console)
und das sieht so aus....

folgende Befehle habe ich gebraucht un sie zu installieren und einzurichten
sudo apt-get install moc


dann erstellt man eine Konfigurationsdatei, in die man dann schreibt wie der Player koniguriert sein soll
mit dem Befehl
cd ~/.moc && cp /usr/share/doc/moc/examples/config.example.gz ./ && gunzip config.example.gz && mv config.example config


die sieht bei mir so aus
Spoiler:
# Save software mixer state?
# If enabled, a file 'softmixer' will be created in '~/.moc/' storing the
# mixersetting set when the server is shut down.
# Note that there is a "hidden" 'Amplification' setting in that file.
# Amplification (0-200) is used to scale the mixer setting (0-100). This
# results in a higher signal amplitude but may also produce clipping.
#Softmixer_SaveState = yes

# Save equalizer state?
# If enabled, a file 'equalizer' will be created in '~/.moc/' storing the
# equalizer settings when the server is shut down.
# Note that there is a "hidden" 'Mixin' setting in that file.
# Mixin (0.0-1.0) is used to determine how much of the original signal is
# used after equalizing. 0 means to only use the equalized sound, while 1
# effectively disabled the mixer. The default is 0.25.
#Equalizer_SaveState = yes

# Show files with dot at the beginning?
#ShowHiddenFiles = no

# Hide file name extensions?
#HideFileExtension = no

# Show file format in menu?
#ShowFormat = yes

# Show file time in menu? Possible values: 'yes', 'no' and 'IfAvailable'
# (meaning show the time only when it is already known, which often works
# faster).
#ShowTime = IfAvailable

# Show time played as a percentage in the time progress bar.
#ShowTimePercent = no

# Values of the TERM environment variable which are deemed to be xterms.
#XTerms = xterm
#XTerms + = xterm-colour:xterm-color
#XTerms + = xterm-256colour:xterm-256color
#XTerms + = rxvt:rxvt-unicode
#XTerms + = rxvt-unicode-256colour:rxvt-unicode-256color
#XTerms + = eterm

# Theme file to use. This can be absolute path or relative to
# /usr/share/moc/themes/ (depends on installation prefix) or
# ~/.moc/themes/ .
#
# Example: Theme = laras_theme
#
#Theme =

# The theme used when running on an xterm.
#
# Example: XTermTheme = transparent-background
#
XTermTheme = transparent-background


# Should MOC try to autoload the default lyrics file for an audio? (The
# default lyrics file is a text file with the same file name as the audio
# file name with any trailing "extension" removed.)
#AutoLoadLyrics = yes

# MOC directory (where pid file, socket and state files are stored).
# You can use ~ at the beginning.
#MOCDir = ~/.moc

# Use mmap() to read files. mmap() is much slower on NFS.
#UseMMap = no

# Use MIME to identify audio files. This can make for slower loading
# of playlists but is more accurate than using "extensions".
#UseMimeMagic = no

# Assume this encoding for ID3 version 1/1.1 tags (MP3 files). Unlike
# ID3v2, UTF-8 is not used here and MOC can't guess how tags are encoded.
# Another solution is using librcc (see the next option). This option is
# ignored if UseRCC is set to 'yes'.
#ID3v1TagsEncoding = WINDOWS-1250

# Use librcc to fix ID3 version 1/1.1 tags encoding.
#UseRCC = yes

# Use librcc to filenames and directory names encoding.
#UseRCCForFilesystem = yes

# When this option is set the player assumes that if the encoding of
# ID3v2 is set to ISO-8859-1 then the ID3v1TagsEncoding is actually
# that and applies appropriate conversion.
#EnforceTagsEncoding = no

# Enable the conversion of filenames from the local encoding to UTF-8.
#FileNamesIconv = no

# Enable the conversion of the xterm title from UTF-8 to the local encoding.
#NonUTFXterm = no

# Remember the playlist after exit?
#SavePlaylist = yes

# When using more than one client (interface) at a time, do they share
# the playlist?
#SyncPlaylist = yes

# Choose a keymap file (relative to '~/.moc/' or using an absolute path).
# An annotated example keymap file is included ('keymap.example').
#
# Example: Keymap = my_keymap
#
#Keymap =

# Use ASCII rather than graphic characters for drawing lines. This
# helps on some terminals.
#ASCIILines = no

# FastDirs, these allow you to jump directly to a directory, the key
# bindings are in the keymap file.
#
# Examples: Fastdir1 = /mp3/rock
# Fastdir2 = /mp3/electronic
# Fastdir3 = /mp3/rap
# Fastdir4 = /mp3/etc
#
#Fastdir1 =
#Fastdir2 =
#Fastdir3 =
#Fastdir4 =
#Fastdir5 =
#Fastdir6 =
#Fastdir7 =
#Fastdir8 =
#Fastdir9 =
#Fastdir10 =

# How fast to seek (in number of seconds per keystroke). The first
# option is for normal seek and the second for silent seek.
#SeekTime = 1
#SilentSeekTime = 5

# PreferredDecoders allows you to specify which decoder should be used
# for any given audio format. It is a colon-separated list in which
# each entry is of the general form 'code(decoders)', where 'code'
# identifies the audio format and 'decoders' is a comma-separated list
# of decoders in order of preference.
#
# The audio format identifier may be either a filename extension or a
# MIME media type. If the latter, the format is 'type/subtype' (e.g.,
# 'audio/flac'). Because different systems may give different MIME
# media types, any 'x-' prefix of the subtype is ignored both here and
# in the actual file MIME type (so all combinations of 'audio/flac' and
# 'audio/x-flac' match each other).
#
# For Internet streams the matching is done on MIME media type and on
# actual content. For files the matches are made on MIME media type
# (if the 'UseMimeMagic' option is set) and on filename extension. The
# MIME media type of a file is not determined until the first entry for
# MIME is encountered in the list.
#
# The matching is done in the order of appearance in the list with any
# entries added from the command line being matched before those listed
# here. Therefore, if you place all filename extension entries before
# all MIME entries you will speed up MOC's processing of directories
# (which could be significant for remote file systems).
#
# The decoder list may be empty, in which case no decoders will be used
# for files (and files with that audio format ignored) while Internet
# streams will be assessed on the actual content. Any decoder position
# may contain an asterisk, in which case any decoder not otherwise listed
# which can handle the audio format will be used. It is not an error to
# list the same decoder twice, but neither does it make sense to do so.
#
# If you have a mix of audio and non-audio files in your directories, you
# may wish to include entries at top of the list which ignore non-audio
# files by extension.
#
# In summary, the PreferredDecoders option provides fine control over the
# type of matching which is performed (filename extension, MIME media
# type and streamed media content) and which decoder(s) (if any) are used
# based on the option's list entries and their ordering.
#
# Examples: aac(aac,ffmpeg) first try FAAD2 for AACs then FFmpeg
# mp3() ignore MP3 files
# wav(*,sndfile) use sndfile for WAV as a last resort
# ogg(vorbis,*):flac(flac,*) try Xiph decoders first
# ogg():audio/ogg() ignore OGG files, and
# force Internet selection by content
# gz():html() ignore some non-audio files
#
# Any unspecified audio formats default to trying all decoders.
# Any unknown (or misspelt) drivers are ignored.
# All names are case insensitive.
# The default setting reflects the historical situation modified by
# the experience of users.
#
#PreferredDecoders = aac(aac,ffmpeg):m4a(ffmpeg)
#PreferredDecoders += mpc(musepack,*,ffmpeg):mpc8(musepack,*,ffmpeg)
#PreferredDecoders += sid(sidplay2):mus(sidplay2)
#PreferredDecoders += wav(sndfile,*,ffmpeg)
#PreferredDecoders += wv(wavpack,*,ffmpeg)
#PreferredDecoders += audio/aac(aac):audio/aacp(aac):audio/m4a(ffmpeg)
#PreferredDecoders += audio/wav(sndfile,*)

# The following PreferredDecoders attempt to handle the ambiguity surrounding
# container types such as OGG for files. The first two entries will force
# a local file to the correct decoder (assuming the .ogg file contains Vorbis
# audio), while the MIME media types will cause Internet audio streams to
# be assessed on content (which may be either Vorbis or Speex).
#
#PreferredDecoders += ogg(vorbis,ffmpeg):oga(vorbis,ffmpeg):ogv(ffmpeg)
#PreferredDecoders += opus(opus,ffmpeg)
#PreferredDecoders += spx(speex)
#PreferredDecoders += application/ogg(vorbis):audio/ogg(vorbis)

# Which resampling method to use. There are a few methods of resampling
# sound supported by libresamplerate. The default is 'Linear') which is
# also the fastest. A better description can be found at:
#
# http://www.mega-nerd.com/libsamplerate/ ... Converters
#
# but briefly, the following methods are based on bandlimited interpolation
# and are higher quality, but also slower:
#
# SincBestQuality - really slow (I know you probably have an xx GHz
# processor, but it's still not enough to not see
# this in the top output :) The worst case
# Signal-to-Noise Ratio is 97dB.
# SincMediumQuality - much faster.
# SincFastest - the fastest bandlimited interpolation.
#
# And these are lower quality, but much faster methods:
#
# ZeroOrderHold - really poor quality, but it's really fast.
# Linear - a bit better and a bit slower.
#
#ResampleMethod = Linear

# Always use this sample rate (in Hz) when opening the audio device (and
# resample the sound if necessary). When set to 0 the device is opened
# with the file's rate.
#ForceSampleRate = 0

# By default, even if the sound card reports that it can output 24bit samples
# MOC converts 24bit PCM to 16bit. Setting this option to 'yes' allows MOC
# to use 24bit output. (The MP3 decoder, for example, uses this format.)
# This is disabled by default because there were reports that it prevents
# MP3 files from playing on some soundcards.
#Allow24bitOutput = no

# Use realtime priority for output buffer thread. This will prevent gaps
# while playing even with heavy load. The user who runs MOC must have
# permissions to set such a priority. This could be dangerous, because it
# is possible that a bug in MOC will freeze your computer.
#UseRealtimePriority = no

# The number of audio files for which MOC will cache tags. When this limit
# is reached, file tags are discarded on a least recently used basis (with
# one second resolution). You can disable the cache by giving it a size of
# zero. Note that if you decrease the cache size below the number of items
# currently in the cache, the number will not decrease immediately (if at
# all).
#TagsCacheSize = 256

# Number items in the playlist.
#PlaylistNumbering = yes

# Main window layouts can be configured. You can change the position and
# size of the menus (directory and playlist). You have three layouts and
# can switch between then using the 'l' key (standard mapping). By default,
# only two layouts are configured.
#
# The format is as follows:
#
# - Each layout is described as a list of menu entries.
# - Each menu entry is of the form:
#
# menu(position_x, position_y, width, height)
#
# where 'menu' is either 'directory' or 'playlist'.
# - The parameters define position and size of the menu. They can
# be absolute numbers (like 10) or a percentage of the screen size
# (like 45%).
# - 'width' and 'height' can have also value of 'FILL' which means
# fill the screen from the menu's position to the border.
# - Menus may overlap.
#
# You must describe at least one menu (default is to fill the whole window).
# There must be at least one layout (Layout1) defined; others can be empty.
#
# Example: Layout1 = playlist(50%,50%,50%,50%)
# Layout2 = ""
# Layout3 = ""
#
# Just one layout, the directory will occupy the whole
# screen, the playlist will have 1/4 of the screen size
# and be positioned at lower right corner. (Note that
# because the playlist will be hidden by the directory
# you will have to use the TAB key to make the playlist
# visible.)
#
# Example: Layout1 = playlist(0,0,100%,10):directory(0,10,100%,FILL)
#
# The screen is split into two parts: playlist at the top
# and the directory menu at the bottom. Playlist will
# occupy 10 lines and the directory menu the rest.
#
#Layout1 = directory(0,0,50%,100%):playlist(50%,0,FILL,100%)
#Layout2 = directory(0,0,100%,100%):playlist(0,0,100%,100%)
#Layout3 = ""

# When the song changes, should the menu be scrolled so that the currently
# played file is visible?
#FollowPlayedFile = yes

# What to do if the interface was started and the server is already playing
# something from the playlist? If CanStartInPlaylist is set to 'yes', the
# interface will switch to the playlist. When set to 'no' it will start
# from the last directory.
#CanStartInPlaylist = yes

# Executing external commands (1 - 10) invoked with key commands (F1 - F10
# by default).
#
# Some arguments are substituted before executing:
#
# %f - file path
# %i - title made from tags
# %S - start block mark (in seconds)
# %E - end block mark (in seconds)
#
# Data from tags can also be substituted:
#
# %t - title
# %a - album
# %r - artist
# %n - track
# %m - time of the file (in seconds)
#
# The parameters above apply to the currently selected file. If you change
# them to capital letters, they are taken from the file currently playing.
#
# Programs are run using execv(), not a shell, so you can't do things like
# redirecting the output to a file. The command string is split using blank
# characters as separators; the first element is the command to be executed
# and the rest are its parameters, so if you use "echo Playing: %I" we run
# program 'echo' (from $PATH) with 2 parameters: the string 'Playing:' and
# the title of the file currently playing. Even if the title contains
# spaces, it's still one parameter and it's safe if it contains `rm -rf /`.
#
# Examples: ExecCommand1 = "cp %f /mnt/usb_drive"
# ExecCommand2 = "/home/joe/now_playing %I"
#
#ExecCommand1 =
#ExecCommand2 =
#ExecCommand3 =
#ExecCommand4 =
#ExecCommand5 =
#ExecCommand6 =
#ExecCommand7 =
#ExecCommand8 =
#ExecCommand9 =
#ExecCommand10 =

# Display the cursor in the line with the selected file. Some braille
# readers (the Handy Tech modular series ZMU 737, for example) use the
# cursor to focus and can make use of it to present the file line even
# when other fields are changing.
#UseCursorSelection = no

# Set the terminal title when running under xterm.
#SetXtermTitle = yes

# Set the terminal title when running under screen.
#SetScreenTitle = yes

# Display full paths instead of just file names in the playlist.
#PlaylistFullPaths = yes

# The following setting describes how block markers are displayed in
# the play time progress bar. Its value is a string of exactly three
# characters. The first character is displayed in a position which
# corresponds to the time marked as the start of a block and the last
# character to the time marked as the end of the block. The middle
# character is displayed instead if both the start and the end of the block
# would fall in the same position (within the resolution of the interface).
# You can turn off the displaying of these block marker positions by using
# three space characters.
#BlockDecorators = "`\"'"

# How long (in seconds) to leave a message displayed on the screen.
# Setting this to a high value allows you to scroll through the messages
# using the 'hide_message' key. Setting it to zero means you'll have to
# be quick to see any message at all. Any new messages will be queued up
# and displayed after the current message's linger time expires.
#MessageLingerTime = 3

# Does MOC display a prefix on delayed messages indicating
# the number of queued messages still to be displayed?
#PrefixQueuedMessages = yes

# String to append to the queued message count if any
# error messages are still waiting to be displayed.
#ErrorMessagesQueued = "!"

# Self-describing ModPlug options (with 'yes' or 'no' values).
#ModPlug_Oversampling = yes
#ModPlug_NoiseReduction = yes
#ModPlug_Reverb = no
#ModPlug_MegaBass = no
#ModPlug_Surround = no

# ModPlug resampling mode.
# Valid values are:
#
# FIR - 8 tap fir filter (extremely high quality)
# SPLINE - Cubic spline interpolation (high quality)
# LINEAR - Linear interpolation (fast, good quality)
# NEAREST - No interpolation (very fast, extremely bad sound quality)
#
#ModPlug_ResamplingMode = FIR

# Other self-describing ModPlug audio characteristic options.
# (Note that the 32 bit sample size seems to be buggy.)
#ModPlug_Channels = 2 # 1 or 2 channels
#ModPlug_Bits = 16 # 8, 16 or 32 bits
#ModPlug_Frequency = 44100 # 11025, 22050, 44100 or 48000 Hz
#ModPlug_ReverbDepth = 0 # 0 (quiet) to 100 (loud)
#ModPlug_ReverbDelay = 0 # Delay in ms (usually 40-200ms)
#ModPlug_BassAmount = 0 # 0 (quiet) to 100 (loud).
#ModPlug_BassRange = 10 # Cutoff in Hz (10-100).
#ModPlug_SurroundDepth = 0 # Surround level 0(quiet)-100(heavy).
#ModPlug_SurroundDelay = 0 # Surround delay in ms, usually 5-40ms.
#ModPlug_LoopCount = 0 # 0 (never), n (times) or -1 (forever)

# Self-describing TiMidity audio characteristic options.
#TiMidity_Rate = 44100 # Between 8000 and 48000
#TiMidity_Bits = 16 # 8 or 16
#TiMidity_Channels = 2 # 1 or 2
#TiMidity_Volume = 100 # 0 to 800

# You can setup a TiMidity-Config-File here.
# Leave it unset to use library defaults (/etc/timidity.cfg mostly).
# Setting it to 'yes' also uses the library defaults.
# Set it to 'no' if you don't have any configuration file.
# Otherwise set it to the name of a specific file.
#TiMidity_Config =

# Self-describing SidPlay2 audio characteristic options.
#SidPlay2_DefaultSongLength = 180 # If not in database (in seconds)
#SidPlay2_MinimumSongLength = 0 # Play at least n (in seconds)
#SidPlay2_Frequency = 44100 # 4000 to 48000
#SidPlay2_Bits = 16 # 8 or 16
#SidPlay2_Optimisation = 0 # 0 (worst quality) to 2 (best quality)

# Set path to a HVSC-compatible database (if not set, database is disabled).
#SidPlay2_Database =

# SidPlay2 playback Mode:
#
# "M": Mono (best for many SIDs)
# "S": Stereo
# "L"/"R": Left / Right
#
#SidPlay2_PlayMode = "M"

# Use start-song information from SID ('yes') or start at first song
# ('no'). Songs before the start-song won't be played. (Note that this
# option previously took the values 1 and 0; these are now deprecated
# in favour of 'yes' and 'no'.)
#SidPlay2_StartAtStart = yes

# Play sub-tunes. (Note that this option previously took the values 1
# and 0; these are now deprecated in favour of 'yes' and 'no'.)
#SidPlay2_PlaySubTunes = yes

# Run the OnSongChange command when a new song starts playing.
# Specify the full path (i.e. no leading '~') of an executable to run.
# Arguments will be passed, and you can use the following escapes:
#
# %a artist
# %r album
# %f filename
# %t title
# %n track
# %d file duration in XX:YY form
# %D file duration, number of seconds
#
# No pipes/redirects can be used directly, but writing a shell script
# can do the job.
#
# Example: OnSongChange = "/home/jack/.moc/myscript %a %r"
#
#OnSongChange =

# If RepeatSongChange is 'yes' then MOC will execute the command every time
# a song starts playing regardless of whether or not it is just repeating.
# Otherwise the command will only be executed when a different song is
# started.
#RepeatSongChange = no

# Run the OnStop command (full path, no arguments) when MOC changes state
# to stopped (i.e., when user stopped playing or changes a song).
#OnStop = "/home/jack/.moc/myscript_on_stop"

# This option determines which song to play after finishing all the songs
# in the queue. Setting this to 'yes' causes MOC to play the song which
# follows the song being played before queue playing started. If set to
# 'no', MOC will play the song following the last song in the queue if it
# is in the playlist. The default is 'yes' because this is the way other
# players usually behave. (Note that this option previously took the
# values 1 and 0; these are now deprecated in favour of 'yes' and 'no'.)
#QueueNextSongReturn = yes

ist wie beim Programmieren die Zeilen mit # sind nicht aktiv.... dann kann man wo man möchte
das # wegnehmen oder auch selber noch dinge reinschreiben.... und so den Player einrichten
nach Herzenswunsch


und so sieht dann der Player aus wenn er in Gebrauch ist :love:

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Simone Signoret


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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 00:40 
Hello Kitty
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Registriert: Mi 1. Feb 2012, 13:44
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Danke bekommen: 115 mal
Bin jetzt seit gut einem Monat von Linux Mint 17 auf Debian Jessie umgestiegen - gefällt mir sehr gut. :)
Auch wenn man die Einstellungen ein wenig "grundlegender" vornehmen muss.

______________________
Jeder hat ein Recht auf meine Meinung


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Männlich 
BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 00:56 
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Minibildchen

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Linux ist schwul.
Ich verstehe nicht wieso diese elitären Linux-Fanboys sich alle einen drauf abfappen, dass Windows nicht das kann, was sie mit ihrem Linux können, weil sie es nur explizit für Linux programmiert haben.

Finde sowas eklig nervig.

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 01:00 
Hello Kitty
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Mir gefällt Linux eher, weil es frei ist. Ich brauche keine spezielle Software um damit oder dafür etwas zu machen. Wenn ich eine Anwendung für Windows schreiben möchte, benötige ich aber erst Windows. Also schreibe ich sie erst gar nicht. :grin:

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 01:02 
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Zum BeitragLexy123 hat geschrieben:
Wenn ich eine Anwendung für Windows schreiben möchte, benötige ich aber erst Windows.

Das ist falsch.

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 01:05 
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Und wie machst Du das ohne die entsprechenden Win32-bibs?

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 01:09 
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Zum BeitragLexy123 hat geschrieben:
Und wie machst Du das ohne die entsprechenden Win32-bibs?

Die kannst du durchaus in deine Entwicklungsumgebung integrieren. Unter anderem mit Unity zum Beispiel.

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 01:11 
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Die Bibliotheken sind meines Wissens nach aber kommerziell - ergo bleibt es dabei, dass ich sie dann zwar verwenden könnte, legal aber nicht verwenden kann ohne eine entsprechende Linzenz. :grin:
Wobei ich gerade sehe, es gibt etwas wie mingw was wohl dabei helfen soll.

Wüsste aber gerade auch gar nicht, was Linux speziell kann? Also weiß nicht auf was Du anspielst. :D

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 01:44 
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Unity ist frei verfügbar. Oder nicht?

Ich spiele vor allem allgemein darauf an, dass Unix-Leute sich einen darauf abfappen, dass ihr Betriebssystem das einzig wahre ist. Dass sie all das Zeug entwickeln können und das ja so viel cooler ist.

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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 02:08 
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Finde Linux cool und ich programmiere nicht mal. Sieht schicker aus, kostet nichts, brauch keine Antivirensoftware und es tut was ein Betriebssystem tun sollte. Bin zufrieden :D


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BeitragVerfasst: So 12. Apr 2015, 10:22 
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Unity (die Spiel-Engine nehme ich an?) ist auch ein Lizenzvertrag - wobei, wenn ich das richtig verstehe die Gratisversion auch so zur Verfügung steht. Und ja, man kann damit nicht nur Spiele erstellen. :D

Es gibt wohl auch eine Pro-Version. Der Unterschied hier ist nur, dass Du die Programme überall deployen kannst. Hat dann den Nachteil, dass der Windows-Nutzer dies selbst machen müsste. Für quelloffene Programme anscheinend aber kein Problem. Wieder was gelernt. :)

Also, wer seinen Kram selbst entwickelt kann ihn in der Regel für jedes System entwickeln, insofern er eine Programmiersprache beherrscht die darauf zur Verfügung steht. Ich für meinen Teil mag an Linux neben den bekannten Dingen, dass ich das System modifizieren kann und darf – also selbst in die Komponenten reinfuschen darf. Natürlich ist das nicht für jeden geeignet, wer nicht weiß was er tut sollte da die Finger von lassen oder sich bewusst sein, was schief gehen kann. :D

Zuguterletzt find ich es toll, dass -wenn ich nicht gerade unbedingt Grafiken haben möchte- ich auch rein auf Terminalebene arbeiten kann. Das ist allerdings schon recht nerdig und dürfte für die wenigstens interessant sein. :nerd:

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